رواية بيت العيلة الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم حور حمدان

رواية بيت العيلة الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم حور حمدان

 

11

 والاخير


يوسف.. بصب يامياده انتي خدمتي امي واتحمليتها بقالك سنين عمرك مشتكيتيي ولا حتي حاولتي توقعي مابينا خالص ف بجد مش قليل اني اهديكي عمري

مياده بدموع فرح وسعاده... دا بجد هنروح نعمل عُمره يعني بجد هتاخظ اجازه من شغلك لحد منيجي يعني دا بجد انا مش مصدقه احلف ان دا بجد

يوسف بحب... ايوة بجد يانن عين يوسف 

مياده بافتكار زيزي... طب وزيزي

يوسف بتفكير.... هنسبها عند حور 


......... 







عند فريده 

مصطفى... استلم امانتي

فريده بتوتر.. يعني يعني انت بتحبنيي

مصطفى.... بعشقك

فريده بفرحه... طب جاي تعمل اي هنا

مصطفى بنفاز صبر.. بت انتي موافقه ولا لاء من الاخرر

فريده بإستعجال... موافقه موافقه 

دخلت فرح وسعاد وزغرطوو

قالت سعاد طب كدا فرح مصطفى مع اخوه محمد بعد اسبوع من انهارده 

فرح وفريده قالو تمام 


....... 

عدا اسبوع ومياده ويوسف سافرو 

وفريده بتجهز لفرحها وكذالك فريده 


يوم الفرح 

لبست اعتماد ونور وراحو الفرح عشان خاطر فريده لانها اعتزرت وكذالك امها 

ف الفرح انت نور قاعده زهقانه جدا وكان بيراقبها شب من بعيد 

اجي نحيتها اسلام اخو مصطفى ومحمد وقالها هوا حضرتك سنجل

نور بصدمه.... نعم

اسلام... مرتبطه او مخطوبه يعنيي

نور بلا مبالاه... لا يخفه مطلقه

اسلام اتصدم بس مبينش دا وقال... تقربي اي لاي واحده من العروستين

نور بملل.. بنت خالت فريده واتفضل امشي من هنا 

سابها اسلام وهوا مبتسم 

....





 


عند فريده كان مصطفى بيقولها ف ودنها 

مصطفى... بحبك

فريده بصدمه... نعممم

مصطفى بعشقك اخيرا بقيتي ملكي وع فكره انا اللي كنت ببعتلك الرسايل 

فريده بحب... ربنا يديمك ليا يااجمل هديه من ربنا. 


.... 

عند مريم ومحمد


محمد وهوا بيبص ف عيون مريم 

بحبهم 

مريم بستغراب.. هما اي 

محمد... عيوبك 

مريم بعصبيه..... ناااااعم

محمد... سبيني اكمل بحب عيوبك اهه ولكن اجعلي الباء نون 

بصت مريم ف الارض من شده الخجل 

ابتسم محمد وشاتلها ولف بيها 


خلص الفرح وعدا 5شهور 

كان اسلام اتقدم فيهم حوالي6مرات لنور وهيا بترفض ويوسف ومياده رجعو من العمره اما بنسبه لروان ومروان كان بيحاول مروان بكل الطرق انه يرجعها بس هيا كانت رافضه رفض تااام واعتماد بقت تعامل كل ابطالنا بشكل حلو 


ف يوم اجي اتصال لمياده من ام روان وقالتلها ان روان بتولد 

صر'خت مياده وهيا بتقوم من ع الاكل وبتقول روان بتولد 

قام الكل ومروان جري ع المستشفى والكل وراه 


بعد مرور ساعتين 

خرج الدكتور من غرفه العمليات ووراه روان ودخلوها غرفه عاديه وبعدها جابو الاطفال

قرب مروان من روان وقالها.. بحبك 

بصتله روان بلوم وعتاب 

قالها حقك. عليا ارجعي بقا بيتك وحشتيني اوى 

روان بابتسامه خلاص المسامح كريم

مروان هنسمي الاطفال اي 

روان.. فهد وجاسر ويوسف








قطع كلامهم صراخ حور وهيا بتقول بولدددد بوووولدددد جري فهد ع الدكتور ودخلها العمليات

بعد مرور ساعه ونص خرجت حور ومعاها طفلتين

كان الكل مصدوم محدش كان يعرف انها حامل ف تؤام 

فهد بصدمه وفرحه والكل بيبارك ليه ولمروان

فهد بيغمز لحور وبيقولها... عملتيها ازاى دى 

حور بعصبيه... اسئل نفسك 

ضحكو الكل 

فهد بجديه هنسمي البنات دول ايي

حور... لوسيندا وچاسمين

فهد.. موافق

وكان الكل مبسوط ف دخول فريده ومصطفي ومريم ومحمد واسلام 

فريده ومريم باركو لحور وروان 

اسلام بمقاطه.. بقولكم اي انا هجوز البت دى برضاكم او غصب عنكم وشاور ع نور زقتها ريم وشاورت ع نفسها بعضك هتجوزني انا 

جاسر بغيره وحيات امك 

اسلام بعصبيه انا عااااوز اجوزز نوووور 

نور بسكات... خلاص خلاص موافقه يخربيتك 


اعتماد بفرحه طب بالمناسبه دى تعالو ناخد سلفييي للذكرهه


تمت بحمد الله 


#البارت_الحادى_عشر_والاخير

#بيت_العيله

#حور_حمدان

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×